Paralaksa tła

Content marketing – dlaczego warto w niego inwestować?

Food trucki – co sprawia, że są tak lubiane?
10 lipca 2019
Koronawirus – najważniejsze dane dotyczące epidemii
5 kwietnia 2020

Nikt nie ma dziś wątpliwości, że internet jest najskuteczniejszym narzędziem dotarcia do klienta. Jak korzystać z jego dobrodziejstw, prowadząc biznes? Kluczem do sukcesu są skuteczne teksty marketingowe. Content marketing jest odpowiedzią na potrzeby sprzedawców. Pozwala na dotarcie do możliwie najszerszej grupy docelowej.

Content marketing ma znaczenie!
Zanim szczegółowo zajmę się tym, do czego służy content marketing, rzućmy okiem na jego definicję. Według tej zawartej w popularnej, internetowej encyklopedii, marketing treści jest strategią marketingową polegającą na tworzeniu i dystrybucji treści, które odznaczają się dwoma cechami – są atrakcyjne i przydatne. Ich głównym zadaniem jest docieranie z przekazem do sprecyzowanej grupy odbiorców i nakłonienie ich do podjęcia konkretnego działania (zakupu czy innej pożądanej reakcji). Wszystko służy temu, by podtrzymywać kontakt z odbiorcą produktu oferowanego przez firmę. Wszystkie te działania wpisują się w szerszą dziedzinę, którą jest inbound marketing. Co należy robić, by odnosić zamierzone cele poprzez content marketing?
Odpowiedz na potrzeby klientów
Przede wszystkim treści publikowane w sieci powinny być odpowiedzią na pytania zadawane odnośnie do działalności firmy. W przypadku porównywarek internetowych konieczne jest rzetelne zestawienie ze sobą ofert różnych dostawców z danej branży. Czytelnik zainteresowany tematyką otrzymuje dane, których oczekuje, a przedsiębiorstwo zarabiające na prowizjach z promowania – grono potencjalnych klientów. W tym przypadku pojawia się jednak pytanie – jak poznawać pragnienia i emocje klienta? Otóż służą do tego takie narzędzia jak Google Search Console, Google Analytics, choć lista przydatnych programów jest znacznie dłuższa. Najważniejsze jest to, by zapewnić klientowi dokładnie to, czego potrzebuje. Im dokładniejsza odpowiedź na jego wymagania i oczekiwania – tym lepiej.

 

Zrozumiały przekaz
Niezwykle ważne jest to, co dokładnie chcemy przekazać klientowi, ale to nie wszystko. W tworzeniu wszelkiego rodzaju treści musimy zadbać o to, by ich sens był zrozumiały dla odbiorcy. Należy zatem dobrze wiedzieć, DO KOGO PISZEMY! Innego języka użyje się na potrzeby tworzenia specjalistycznych tekstów branżowych, a zupełnie innego do redagowania poradników lajfstajlowych. Należy mieć to na uwadze. Pamiętajmy przy tym, że tekst powinien być atrakcyjny i zrozumiały nie tylko dla adresata, ale także „dostosowany do internetu”. Co to oznacza? Musi zostać zaprojektowany z uwzględnieniem algorytmów wyszukiwarek i zawierać słowa klucze. Dobór słów kluczowych staje się znacznie prostszy, gdy korzystamy na przykład z wtyczki Yoast SEO czy Google Keyword Planner. Dla bardziej wnikliwych poleca się specjalistyczne programy takie jak Semrush czy Google Analytics.

 

Intrygujące treści
Kiedy piszemy na jakiś temat, zróbmy to w sposób nieszablonowy, wszak tekst tworzony jest przede wszystkim dla klienta. Właśnie on powinien czerpać przyjemność z lektury i wynieść z niej jak najwięcej wartościowej wiedzy dla siebie. Konieczne staje się to, by wyróżnić produkt z tłumu jemu podobnych. Należy jednak przede wszystkim pamiętać, że niewłaściwie stworzona treść może przynieść znacznie więcej problemów niż pozytywnych rezultatów.
Gdzie publikujesz?
Nawet najlepiej przemyślany i napisany z polotem tekst, który niesie ze sobą maksymalną ilość pożytecznych informacji, nie będzie miał odbiorców, gdy zostanie nieodpowiednio wyeksponowany. Co to znaczy? Należy istnieć na tych portalach, które wykorzystywane są przez naszych odbiorców. Dla tych którzy działają w sektorze B2B, najodpowiedniejszy będzie LinkedIn. Nie można przy tym zapominać o potędze, którą wciąż jest Facebook.

 

Przekształcanie treści i skuteczność
Warto mieć na uwadze, że przekaz może przyjmować różnorodne formy. Nie warto ograniczać się wyłącznie do samych tekstów. Dany zbiór informacji można przecież przedstawić poprzez inne formy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by przybrał postać infografiki czy materiału wideo. Należy skorzystać z tych form w celu uzyskania tego, co najważniejsze – skuteczności przekazu. Jest ona niebywale istotna, a powody są oczywiste. Każdy artykuł powstaje przecież w określonym celu i ma służyć osiągnięciu go. Nie chodzi przecież o to, by dany artykuł uzyskiwał maksymalnie dużo polubieni w mediach społecznościowych – ma być SKUTECZNY, bo jedynie spełniając ten warunek, można mieć pewność, że praca nie poszła na marne.
Tworzenie tekstów na potrzeby serwisów internetowych jest, jak widać, złożonym zagadnieniem. Zajmuje dużo czasu i wymaga kreatywnego podejścia. Coraz częściej wykorzystywane jest przez przedstawicieli różnych gałęzi gospodarki, którzy chcą promować swoją markę w przestrzeni wirtualnej. Właśnie dlatego cenione jest przez ludzi świata biznesu.
Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *